piątek, 31 października 2014

Faktura elektroniczna nie taka straszna jak ją malują

Faktura elektroniczna? A bo to urzędy uznają? i co ja mam na komputerze trzymać te faktury? a jak mi się laptop zepsuje? Albo wymienię po 3-ch latach na nowy? Jak program komputerowy pzrestanie działać? Lepiej papier mieć. 

Ale te koszty...... 

Z  badania Millward Brown, przeprowadzonego na zlecenie BillBird S.A. wynika, że 80% polskich przedsiębiorców z sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) nie korzysta z ułatwień wynikających z możliwości posługiwania się fakturami elektronicznymi. 

Jak pokazało badanie polscy przedsiębiorcy jako jedną z największych barier odejścia od papierowych faktur wymieniają niejasne przepisy i stosunek urzędników skarbowych do faktur elektronicznych.

Spróuję przybliżyć wam trochę konstrukcję faktur elektronicznych. I zapewniam są one bezpiecze, a jak urzędnik nie będzie chciał uznać to powinien się douczyć. Myślę jednak, że urzędnicy już się wiele nauczyli. Wszak możliwość dokumentowania obrotu fakturami elektronicznymi istnieje w Polsce już 10 lat.


Sposób wystawienia i dostarczenia
Przez fakturę elektroniczną ustawa o podatku od towarów i usług rozumie fakturę w formie elektronicznej, wystawioną i otrzymaną w dowolnym formacie elektronicznym. Na tym koniec. Każdy może wybrać format jaki mu odpowiada. Nie ma już bowiem preferencji jednego formatu elektronicznego nad drugim. Do końca 2013 r. urzędy w ślad za rozporządzeniem Ministra Finansów preferowały faktury elektroniczne podpisywane bezpiecznym podpisem elektronicznym lub przesyłane w systemie EDI. Dziś takich preferencji przepisowych nie ma

Wybór samego formatu zależy od podatnika i żadna forma nie powinna być lepiej traktowana niż inne. Faktura elektroniczna może przybrać formę ustrukturyzowanego komunikatu (jak np. XML) wiadomości e-mail z załącznikiem w PDF, DOC, CSV, lub faks otrzymany w formacie elektronicznym. Ważne, aby faktura była utworzona w komputerze i elektronicznie dostarczona kontrahentowi.

Przez wystawienie rozmieć należy udostępnienie faktury w taki sposób, aby jej odbiorca mógł ją otrzymać. Poza najczęściej stosowaną wysyłką mailową stosowane są także metody pobrania faktury  za pośrednictwem serwisu internetowego (po wcześniejszym logowaniu zabezpieczonym hasłem), lub przekazanie przy pomocy bezpiecznego połączenia. Taki sposób jest jak najbardziej poprawny pod względem podatkowym.

Jeśli faktura utworzona w formacie elektronicznym (na komputerze) zostanie wydrukowana i przekazana w formie papierowej nie będzie fakturą elektroniczną. Odwrotnie natomiast z fakturą napisaną na papierze, która zostanie zeskanowana i wysłana mailem. Stanie się ona fakturą elektroniczną. Warunkiem koniecznym do uznania faktury za elektroniczną jest, aby wersja papierowa nie została wysłana lub przekazana odbiorcy.

W tym miejscu chciałabym uczulić na wybór tylko jednego sposobu dostarczania faktur do odbiorcy. Bywa, że przedsiębiorcy wysyłają fakturę drogą elektroniczną (by wcześniej otrzymać zapłatę) a później jeszcze raz wysyłają ją w wersji papierowej z własnoręcznym podpisem. Takie działalnie urzędy skarbowe odczytują jako konieczność odprowadzenia VAT z tych dwóch faktur. Zgodnie bowiem z art. 108 ustawy o VAT, w przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty.

Jeżeli podatnik dostarczył fakturę w formie elektronicznej jest ona ważna i urząd skarbowy nie może zakwestionować takiego doręczenia.

Dane na fakturze
Treść faktury elektronicznej nie różni się w ogóle od treści faktury papierowej. Zawiera one te same obowiązkowe elementy jak każda inna faktura. Dla faktur elektronicznych nie ma żadnych specjalnych oznaczeń

Sposób przechowywania
W myśl art. 112a ust. 1 ustawy o VAT podatnicy przechowują wystawione i otrzymane faktury w podziale na okresy rozliczeniowe, w sposób zapewniający łatwe ich odszukanie oraz autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia lub otrzymania do czasu upływu przedawnienia zobowiązania podatkowego.

Przepisy te dotyczą obu form faktur i elektronicznych i papierowych. W przypadku faktur elektronicznych przechowywanych w formie elektronicznej podatnicy powinni zapewnić organom podatkowym bezzwłoczny ich pobór i przetwarzanie danych w nich zawartych. Czyli, w przypadku kontroli należy urzędnikom przekazać wszystkie faktury przechowywane elektronicznie.


Nic nie stoi na przeszkodzie, aby fakturę elektroniczną wydrukować i przechowywać w formie papierowej. W drugą stronę tak samo. Przepisy nie zabraniają skanowania faktur papierowych i przechowywania ich w formie elektronicznej. Takie stanowisko potwierdza Minister Finansów w wydanych interpretacjach indywidualnych.

Korekta
I ostatnia ważna kwestia. Fakturę elektroniczną można skorygować wystawiając fakturę w formie papierowej.

Nie prowadzi się odrębnej numeracji dla faktur elektronicznych i papierowych. Numeracja powinna być zachowana bez względu na formę wystawiania, wysyłania i przechowywania faktur.

143 komentarze:

  1. W wielu miejscach od dawna jest ona stosowana, nie dziwi mnie jednak, że przez brak informacji niektórzy się jej boją :) Wspomagana wyszukiwarka firm po NIPie zdecydowanie pomaga przy tym jej pisanie, ja więc nie widzę problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze opisane zagadnienie. Super blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Panią Hanią - takie faktury to nic strasznego. Powiedziałbym nawet, że jest to spore udogodnienie. Oczywiście zawsze będzie to lepsza opcja dla osób, które mają do czynienia z obsługą komputera - jednak takie rozwiązanie faktycznie staje się coraz popularniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, że super opisane :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Elektroniczne faktury to krok naprzód i moim zdaniem warto z nich korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy tak piszesz o fakturze elektronicznej, faktycznie może przestać straszyć wielu przedsiębiorców.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze wszyscy się do niej przekonamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super. Można już wiele spraw załatwiać w urzędzie elektronicznym podpisem więc i faktury to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na szczęście coraz częściej faktura elektroniczna to standard. Nie powiem bardzo ułatwiło to życie i organizacje czegokolwiek. Ostatnio nawet jak załatwiałam obiekty konferencyjne z https://www.salebiznesowe.pl to korzystałam z tego wygodnego "wynalazku" (jeżeli można tak nazwać fakturę elektroniczną) :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze, to nie znam już za wiele firm, które by nie korzystały z faktury elektronicznej. Stało się to chyba standardem

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, to juz jest standard ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. dla mnie też to już standard, ale trzeba pamiętać żeby raz na jakiś czas robić backup w razie wypadku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie taka straszna, zgadzam się :) dla mnie i mojej firmy to również już absolutny standard :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jasne że niestraszna, w przypadku internetowych biznesów nie wyobrażam sobie wysyłać tego wszystkie w papierowej formie..

    OdpowiedzUsuń
  15. wedlug mnie w ogole niestraszna tylko wystarczy zmiana nawykow :)

    OdpowiedzUsuń
  16. proste ze tak, niedlugo to bedzie standart

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja sama miałam obawy związane z korzystaniem z programów do wystawiania faktur online, jednak nie przekonałam się, póki nie spróbowałam. Teraz już wiem, że są one bardzo bezpieczne i przede wszystkim łatwe w obsłudze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja od zawsze ich używałem, ale nigdy nie trafiłem na jakiś dobry program, jakie możecie polecić za swojej strony ? Chętnie przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Praktycznie wszystkie są takie same, ja wypełniam to zawsze online.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie no w dzisiejszych czasach to już chyba standard, te kolejki były nie do zniesienia...

    http://terminalowo.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Mojego ojca przez dwa lata przekownywałem do tego, na szczęście mi się udało :] To na prawdę nie takie straszne a większość szczególnie starszych ludzi jest bardzo sceptycznie nastawiona..


    uszczuplenie podatku VAT

    OdpowiedzUsuń
  22. Na szczęście teraz to już właśnie standard i nawet starsi ludzie coraz częściej tak wysyłają.

    http://www.kredyt-dlaciebie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja już od bardzo dawna z tego korzystam, nie rozumiem dlaczego ludzie nie mogą się do tego sposobu przekonać.

    biuro prasowe internetowy kantor

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem studentem trzeciego roku studiów. W tym roku po raz pierwszy pracowałem na umowie zlecenie. Niestety nie umiem wypełnić druku pit 37. Jaki program nadaje się do tego najlepiej? Ważne by był prosty w użytkowaniu, tak by dokonać tego intuicyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo spdobał mi się twój blog, jest naprawdę ciekawy.
    Witam Was , chciałbym doradzić się w pewnej również biznesowej kwestii a mianowicie reklamy. Niedawno tj. 6 miesięcy temu otworzyłem swoją firmę. Zależy mi na tym aby stała się jeszcze bardziej znana i rozpoznawalna na rynku przez klientów. Dlatego postanowiłem znaleźć jakąś firmę , która mogłaby mi w tym pomóc. Mam tutaj an myśli różnego rodzaju wizytówki, bannery wszystko co związane z reklamą. Szperając natrafiłem na https://www.nazwa.pl/ Czy ktoś z Was korzystał z ich usług? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Po dwóch latach już nawet mój ojciec się do tego przekonał.

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż się wierzyć nie chce. Czego to nie wymyślą.

    OdpowiedzUsuń
  28. W kwestii faktur zastosowaliśmy oprogramowanie w celu łatwego ich wystawiania. Można znaleźć w internecie darmowe programy w tym celu. Nam najbardziej do gustu podszedł program, który podrzucam zainteresowanym - wystawianie faktur. Jest prosty w użytkowaniu i świeża osoba z pewnością sobie z nim poradzi.

    OdpowiedzUsuń
  29. Elektroniczne faktury to podstawa biznesu w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  31. Prowadzenie własnego biznesu w dzisiejszych czasach to duża odpowiedzialność. Jak to się mówi wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Warto dlatego jest śledzić konkurencję w danej branży i korzystać z innowacji w biznesie. Może to być np. wdrożenie nowoczesnego oprogramowania dedykowanego dla biznesu - https://craftware.pl/. Dzięki takiemu oprogramowaniu można np. zautomatyzować działania marketingowe, czy też poprawić obsługę klienta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michał Kamiński8 kwietnia 2019 11:28

      Masz wiele racji o tym co piszesz. Oprogramowanie biznesowe takie jak np. https://www.connecto.pl/oprogramowanie-dla-firm-uslugowych/ często ułatwia prowadzenie firmy i służy jej właścicielom do osiągania wyznaczonych celów. Dzięki takim aplikacjom firma może ułożyć skuteczną strategię sprzedażową, która z pewnością przełoży się na wyniki finansowe oraz konkurencyjność firmy na rynku. Czas idzie do przodu i nie można pozostawać w miejscu. Trzeba szukać nowych rozwiązań, które zapewnią naszej firmie przetrwanie w danej branży.

      Usuń
  32. Ja wole żeby sprawami papierkowymi zajmowała się moja księgowa.

    OdpowiedzUsuń
  33. Papierkowa robota nie jest kompletnie dla mnie. Jest to zbyt skomplikowane.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja jestem wielkim zwolennikiem elektronicznych faktur, gdyż są one bardzo wygodne dla mnie jako przedsiębiorcy. Niestety może się zdarzyć taka sytuacja, że nie otrzymamy w terminie płatności za nasze faktury i wtedy powstaje problem. W tych sytuacjach warto jest skorzystać z https://nfg.pl/ gdyż wtedy mamy pewność, że będziemy mieli należności nawet w ciągu 15 minut u siebie na koncie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Z fakturami to właśnie różnie bywa, trzeba się pilnować.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak z wszystkim najtrudniejsze początki, potem już nie będzie problemu z wystawianiem takich faktur.

    OdpowiedzUsuń
  37. To dużo wygodniejsze rozwiązanie dla firm, coraz więcej z takich faktur przede wszystkim już korzysta.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wszystko co można załatwić elektronicznie jest dużym ułatwieniem i dla prowadzącego firmę i dla samych klientów. A że wymaga pewnego przeszkolenia to jak z wszystkim przecież. Obsługi maszyny też trzeba się nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  39. Elektroniczne rozwiązania ułatwiają znacznie prowadzenie firmy, ograniczają zużycie papieru przy tym. Faktura którą posiadamy na nośniku elektronicznym dla wielu jest też bezpieczniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  40. Blog jest po prostu genialny. Takie informacje mi się przydadzą, ponieważ taka wiedza jest naprawdę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  41. Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  42. Faktycznie nie jest to takie straszne jak mogłoby się wydawać. Wielu z nas własnie nie chce robić takich rzeczy, bo po prostu boi się, że sobie z tym nie poradzi, a jest to naprawde proste.

    OdpowiedzUsuń
  43. Według mnie dobrze, że coś takiego wprowadzili. Jest to bardzo ważna sprawa, która ułatwia życie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Teraz bardzo dużo osób wypełnia faktury elektroniczne. Myślę, że jest to bardzo przydatna rzecz, która przyspiesza całą procedurę.

    OdpowiedzUsuń
  45. Takie faktury to teraz norma. Większość firm w ten sposób funkcjonuje, ułatwiając pracę sobie i klientom. Oszczędność papieru dochodzi jeszcze. faktura na komputerze też zajmuje mniej miejsca i można bardzo szybko ją odnaleźć. Wystawianie takich faktur nie powoduje większych trudności.

    OdpowiedzUsuń
  46. Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis. Twoje artykuły są tak interesujące, że mógłbym czytać je godzinami. Nie mogę doczekać się aż dodasz coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  47. Blog jest po prostu genialny. Zawiera ciekawe informacje, które mogą mi się przydać w życiu, dlatego też czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  48. Interesujące informacje można znaleźć na Twoim blogu. Czekam na kolejny artykuł, który zainteresuje mnie tak samo jak poprzednie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis, który będzie tak samo ciekawy jak ten. Mam nadzieje, że dodasz go niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Wpisy są naprawdę ciekawe, więc często tu zaglądam z nadzieją, że jest już coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  51. Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem o tym.

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo fajny blog. Będę go odwiedzać częściej, ponieważ dodajesz bardzo ciekawe wpisy, z których można dowiedzieć się sporo rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  54. Super informacje. Cały blog jest genialny.

    OdpowiedzUsuń
  55. Faktura online to bardzo duże ułatwienie i nie jest tak trudna jak się wydaję.

    OdpowiedzUsuń
  56. Elektroniczna księgowość to bardzo duże ułatwienie dla wszystkich przedsiębiorców. Faktury elektroniczne cieszą się ostatnio bardzo dużą popularnością.

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo wiele teraz spraw można załatwiać elektroniczne i to duże udogodnienie. Nawet kredyty można wziąć

    OdpowiedzUsuń
  58. Blog jest po prostu genialny. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  59. Bardzo ciekawe informacje. W sumie każdy Twój wpis jest naprawdę interesujący, dlatego też czekam aż dodasz coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem na ten temat zbyt wiele, a teraz posiadam naprawdę ogromną wiedzę dotyczącą tej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  61. Naprawdę super blog. Lubie na niego wchodzić, ponieważ każdy Twój wpis jest bardzo ciekawy i dostarcza ogromnej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  62. Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis, który będzie tak samo ciekawy jak ten. Mam nadzieje, że dodasz go niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  63. Bardzo ciekawe informacje. Dają do myślenia. Dlatego też mam nadzieje, że dodasz jeszcze jakiś wpis o takiej samej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  64. Interesujące informacje można znaleźć na Twoim blogu. Czekam na kolejny artykuł, który zainteresuje mnie tak samo jak poprzednie.

    OdpowiedzUsuń
  65. Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  66. Artykuł ciekawy. Myśle, że każdemu się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  67. Super blog. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  68. Taka wiedza przyda mi się na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  69. Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga.

    OdpowiedzUsuń
  70. Super wpis, który ma mnóstwo ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  71. Elektroniczne faktury i https://monpay.pl/ do monitorowania należności. Korzystamy od nowego roku i rezultaty są zadowalające. Klienci płacą na czas w większości, chwalą też powiadomienia czy to drogą sms czy mailową. Faktury elektroniczne są w dzisiejszych czasach także znacznie wygodniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  72. Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  73. Blog jest po prostu genialny. Takie informacje mi się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  74. Interesujący blog. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  75. Bardzo ciekawe informacje. Dają do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  76. Interesujący wpis jak i cały blog

    OdpowiedzUsuń
  77. Dobrze się czyta tak rzeczowego bloga, z którego można się dowiedzieć wielu informacji.

    OdpowiedzUsuń
  78. Faktycznie faktury elektroniczne to nic skomplikowanego. Dobrze, że to porządnie wyjaśniłeś.

    OdpowiedzUsuń
  79. Twój blog jest bardzo ciekawy.

    ______
    https://joko-dent.pl/

    OdpowiedzUsuń
  80. Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.
    __________
    https://sporthorsevet.pl/diagnostyka-obrazowa/

    OdpowiedzUsuń
  81. Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł.
    _____
    http://przedszkolelubon.pl/zlobek/

    OdpowiedzUsuń
  82. Ciekawe informacje. Na pewno z nich skorzystam.
    ____
    usg koni

    OdpowiedzUsuń
  83. Artykuł ciekawy, taki dający do myślenia. Czekam na kolejny.
    __________
    hydrauliczny wózek paletowy

    OdpowiedzUsuń
  84. Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga.
    __________
    https://lipiakmeble.com.pl/garderoba-na-wymiar/

    OdpowiedzUsuń
  85. Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.
    ____
    https://michaljurasz.pl/

    OdpowiedzUsuń
  86. Informacje są bardzo ciekawe.
    __________
    https://dobrewyroby.pl/sklep/

    OdpowiedzUsuń
  87. Dzięki za ten rzeczowy i przydatny artykuł. Sama rozliczam się za pomoc faktur, ale nie miałam pojęcia, że wydrukowanie faktury elektronicznej powoduje, że nie jest już ona elektroniczna. Myślałam, że liczy się rodzaj, w jakim została wystawiona.

    OdpowiedzUsuń
  88. Faktura elektroniczna jest bardzo wygodna. Interesujące informacje można znaleźć na Twoim blogu. Czekam na kolejny artykuł, który zainteresuje mnie tak samo jak ten. Mam nadzieje, że jeszcze długo będziesz prowadzić tego bloga.
    ______
    https://www.marcinorzolek.pl/

    OdpowiedzUsuń
  89. Czekam na kolejny ciekawy artykuł, który dostarczy mi tak niesamowitych informacji.
    _____
    https://kredytszczecin.com/kredyty-hipoteczne-szczecin/

    OdpowiedzUsuń
  90. Takie blogi są ciekawe, dlatego zajrzę tu jeszcze nie raz.
    ____
    https://ecoandfit.pl/

    OdpowiedzUsuń
  91. Ogólnie Twój blog jest bardzo ciekawy, więc mam nadzieje, że niebawem dodasz jeszcze jakiś wpis.
    _____
    kuchnie dziecięce

    OdpowiedzUsuń
  92. Blog jest naprawdę fajny.
    ____
    huśtawka dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  93. Bardzo ciekawe informacje. Dają do myślenia.
    ____
    jaka skarbonka

    OdpowiedzUsuń
  94. Bardzo ciekawy blog dający do myślenia. Czekam na kolejny wpis.
    _____
    mufka do wózka

    OdpowiedzUsuń
  95. Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.
    _____
    krzesełka do karmienia

    OdpowiedzUsuń
  96. Niesamowite informacje. Czekam na kolejny wpis.
    ____
    lezaczek bujaczek jaki polecacie

    OdpowiedzUsuń
  97. Informacje są bardzo ciekawe.
    ____
    wanienka dla niemowlaka

    OdpowiedzUsuń
  98. Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem na ten temat.
    ____
    gryzaczki dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  99. Informacje na ten temat mogą mi się przydać. Na pewno sprawdze pozostałe artykuły, gdyż ten mnie zainteresowała. Również interesują mnie blogi o tematyce zabawek, ponieważ warto wiedzieć, które zabawki kupować dziecku.
    _____
    https://www.kochamzabawki.eu/maty-edukacyjne-dla-dzieci-c-405.html

    OdpowiedzUsuń
  100. Bardzo ciekawy blog, na którego chętnie wejdę jeszcze nie raz.
    ____
    https://polska-klasa.pl/

    OdpowiedzUsuń
  101. Nie wiedziałem, że można tak super prowadzić bloga.
    ____
    https://krukam.pl/

    OdpowiedzUsuń
  102. Wiedza na ten temat na pewno mi się przyda w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  103. Artykuł jest bardzo ciekawy, dlatego tez licze, że dodasz coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  104. Nie wiedziałem, że można mieć aż tak ogromny talent do prowadzenia bloga.

    OdpowiedzUsuń
  105. Na takie blogi uwielbiam wchodzić gdyż mają ciekawe wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  106. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga. Wpisy dają do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  107. Artykuł ciekawy, taki dający do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  108. Taka wiedza może mi się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  109. Kiedy pojawi się kolejny artykuł? Dodajesz super wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  110. Informacje, które zawiera ten wpis zrobiły na mnie ogromne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  111. Bardzo ciekawe informacje. Czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  112. Bardzo ciekawy blog. Wejdę na niego jeszcze nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  113. Interesujący blog. Zawiera ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń
  114. Takie artykuły na pewno sposobają się każdemu czytelnikowi.

    OdpowiedzUsuń
  115. Blog jest świetny, gdyż ma super artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  116. Blog jest naprawdę genialny. Innych takich blogów nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
  117. Bardzo ciekawy wpis. Nie wiedziałem zbyt wiele na ten temat.
    ______________
    język angielski dla maluchów łódź

    OdpowiedzUsuń
  118. Blog jest po prostu genialny.
    ______________
    szkolenie excel średniozaawansowany online

    OdpowiedzUsuń
  119. Blog jest po prostu genialny, więc wejde na niego jeszcze nie raz.
    ____
    https://korter.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  120. Według mnie takie informacje mogą się przydać.
    ________________________
    https://portal.forumpraca.pl/zawody/biegly-rewident/

    OdpowiedzUsuń
  121. Wpis po prostu super. Takie informacje mi się przydadzą.
    _____
    laptopy Zabrze

    OdpowiedzUsuń
  122. Wiedza na ten temat na pewno mi się przyda w przyszłości.
    ____
    schody drewniane

    OdpowiedzUsuń
  123. Sama postanowiłam ułatwić trochę swoją pracę i zdecydowałam się na pomoc firmy informatycznej gdzie faktycznie bardzo profesjonalnie podchodzą oni do zleceń klientów

    OdpowiedzUsuń
  124. Sam wiem jak ważne są tego typu sprawy. Ja zastanawiam się od jakiegoś czasu nad tym by zdecydować się na leasing, ponieważ prowadze własną działalność i chciałbym ją trochę rozbudować jeśli chodzi o świadczone usługi

    OdpowiedzUsuń
  125. Bardzo ciekawy wpis. Czekam na kolejny.
    ______
    łańcuszki ze stali xuping

    OdpowiedzUsuń
  126. Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.
    ____
    zabawki reklamowe

    OdpowiedzUsuń
  127. Zaskoczony jestem prowadzonym przez Ciebie blogiem.
    ____________________
    serwis samochodów lębork

    OdpowiedzUsuń
  128. Blog zrobił na mnie wrażenie, gdyż wpisy są genialne.
    ________
    Leczenie koni

    OdpowiedzUsuń
  129. Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł.
    ___________
    Producent mebli na wymiar

    OdpowiedzUsuń
  130. W tym momencie faktura elektroniczna to absolutna podstawa. Już mało kto bawi się w faktury papierowe. Oczywiście zawsze warto mieć jakąś dokumentację, ale jednak faktury elektroniczne są o wiele bardziej wygodne.

    OdpowiedzUsuń
  131. Teraz jest tak wiele ułatwień, że warto z nich korzystać. Sama też mam mało czasu na zagłębianie się w sprawy dotyczące podatków, dlatego myślę by skorzystać z doradztwa kancelarii, która specjalizuje się w takich działaniach

    OdpowiedzUsuń
  132. Jest to rzeczywiście duże ułatwienie. Ja już chwile temu założyłam własną firmę i zastanawiam się nad tym by trochę inaczej zaaranżować biuro, może dobrym wyborem byłyby też przeszklone ściany

    OdpowiedzUsuń